Hirdetés

Akkorát változott a Xiaomi, hogy rá se lehet ismerni

Többek között új márkaidentitást mutatott be a Xiaomi. Aki nem tudja, hogy ez mit jelent, mert mondjuk nem marketingesként dolgozik, annak eláruljuk, hogy frissítette a vizuális arculatát. Ez a hivatalos kifejtése a dolgoknak, de a lényeg az, hogy

egy új, dinamikus logóval növeli a márkaismertséget a fogyasztók között. Ami tulajdonképpen totálisan ugyanolyan, mint az előző. 

A cég egyébként indokolatlanul sokat kommunikált arról, hogy a logót Kenya Hara tervezte, aki a Msashino Művészeti Egyetem professzora, valamint a Nippon Design Center (NDC) elnöke is, és sokkal esztétikusabb, meg hogy

az egészet a szuperellipszis matematikai képlet ihlette. 

Akinek nem mond ez sem semmit, azzal is együtt tudunk érezni, úgyhogy ide tesszük a cég közleményét, és ne felejtsük el, hogy még mindig arról beszélünk, hogy az eddigi négyzetes logó sarkait lekerekítették. Szóval.

Amíg végtelen variáció van egy négyzet és egy tökéletes kör között, a designer egy vizuálisan optimális egyensúlyt ért el a képletben szereplő változók megfelelő beállításával. Az n=3 használata tökéletes egyensúlyt teremtett a négyzet és a kör között, ezzel megtestesítve az „Alive” alapvető szemléletmódját, melynek eredményeként egy új Xiaomi logót láthatunk. A derékszögű tárgyakhoz képest a kör egy dinamikusabb forma, ami tökéletesen tükrözi a Xiaomi alkalmazkodóképességét és a szándékát arra, hogy előre törjön.

És most újra idetesszük a régi és az új logót, hogy mindenki érezhesse, mennyire máshogy tekint a Xiaomira.  (A lekerekített az új, csak ha nem lenne egyértelmű a szuperellipszis matematikai képletből.) Egyébként Lei Jun, a cég vezetője arról is beszélt, hogy ennél sokkal lényegesebb, hogy a cég szellemisége mennyire megújult.

Ennél azért jóval komolyabb dolgokon is dolgozik a Xiaomi

Bár kétségkívül a bejelentések sorában ez is izgalmas volt, azért ennél még érdekesebb, hogy bemutattak egy összehajtható telefont, Mi MIX FOLD néven, ami nem összekeverendő a Samsung Fold telefonjával, ami szintén összehajtható. A készülék 2021 tavaszán érkezik, és azon kívül, hogy összehajtható, azt érdemes róla tudni, hogy 8,01 colos WQHD+ felbontású, belső oldali és egy 6,52 colos külső oldali kijelzője van.

Ízlelgessük azt az új szóösszetételt, hogy folyékony lencse

Kifejezetten profi fotózásra tervezték a saját fejlesztésű Surge C1 képfeldolgozó processzort. A lényege, hogy bár nagy a teljesítménye, de nem terheli meg a CPU-t, és viszonylag kicsi. A folyékony lencse pedig azt a technológiát jelenti, amivel képes a lencse telefotó és makro mód között egy precíziós motorral változtatni az alakját. A Xiaomi ígérete szerint erre -40 és 60 fok között képes, vagyis nem kell attól félni, hogy szó szerint megfagy a folyékony lencse. A 12 GB + 256 GB verzió 9 999 jüantól, azaz majdnem 500 ezer forinttól kapható, hogy ez mennyi lesz, mire elér hozzánk, arról egyelőre még nincs hírünk.

Fotó: Xiaomi

A kameraszigetre is elfért egy kijelző

A héten bemutatták az Mi11 családot, a Smart Band 6 és a Smart Projector 2 Pro-t is. A Xiaomi Mi 11 Ultra a gyártó csúcstelefonja, benne gyakorlatilag minden olyan technológiával, ami csak elérhető. Ilyen a 120 Hz AMOLED kijelző, a legújabb Snapdragon 888 processzor, vagy a 67 wattos gyorstöltő, ami 36 perc alatt tölti fel teljesen a telefont. Minden szerénység nélkül zsebben hordható filmstúdiónak hívják a készüléket. Mindhárom lencséje támogatja a 8K felbontású, 24 képkocka/mp sebességű felvételt, és a kamerasziget hátoldalán is található egy kisebb kijelző, ami képes az értesítéseket megjeleníteni, és visszahozza azt a korszakot, amikor még az emberek a hátsó kamerával szelfiztek. Csak itt látják is, milyen fotót csinálnak. A Mi11-család része még a 11i, a 11 Lite 5G, és ennek az 5G nélküli változata. A Mi 11 Ultra ajánlott fogyasztói ára a 12GB + 256GB-os konfigurációban 1199 euró, azaz nagyjából 436 ezer forint lesz. 

A Mi Smart Band 6 továbbra is a sportokhoz lehet jó választás, főleg miután az elődjénél nagyobb, 1,56 colos AMOLED kijelzőt kapott. Méri a véroxigént, a szívritmust és az alvás minőségét is.

1920 x 1080 FHD képminőséget kínál, akár 1300 ANSI lumen fényerősség mellett a Mi Smart Projector 2 Pro. 10 wattos hangszórókat építettek az eszközbe. Android TV rendszerhez kapcsolva, a Chromecasttal más készülékek képe a projektoréra tükrözhető.

Xiaomi M11 Ultra telefon, a kameraszigeten a második kijelző az időt mutatja. Fotó: Xiaomi

 

Jön a Xiaomi elektromos jármű

Bejelentették azt is, hogy belépnek az elektromos járművek piacára is. Az üzletág egy száz százalékban a Xiaomi tulajdonában lévő, másfél milliárd amerikai dollár befektetésével indított leányvállalat égisze alatt fog működni. A következő 10 év során a Xiaomi nagyjából további 10 milliárd amerikai dollár befektetését tervezi. Arról nem beszéltek, hogy ez egészen pontosan milyen járműveket takar, vagyis hogy autót gyártanak majd, vagy egyelőre elektromos biciklikkel, esetleg robogókkal kezdik.

Hirdetés

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

KOMMENT

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
829FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Hirdetés
Audiópartnerünk