Forradalmasítaná az otthoni streamelés jövőjét a Venue egy olyan technológiával, ami képes lenne megszámolni, hányan ülnek a tévé előtt, és ennek fényében lehetne fizetni – írja az Independent.
Egy újságíró osztotta meg a Venue, azaz a Xcinex streamingplatformjának sajtóközleményét. Ebben az újdonságok között arról írnak, hogy az eszközük képes arra, hogy monitorozza, hányan ülnek a tévé előtt, és egyenként adjon el az On Demand szolgáltatásra jegyeket, ami lehet film, sportesemény, koncertjegy vagy otthoni edzés is.
just got this frightening press email
IT COUNTS PEOPLE IN THE ROOM SO IT CAN CHARGE PER PERSON??!?!
capitalism is fucking exhausting pic.twitter.com/9hDEhor6UT
— Sean Aitchison (@Sean8UrSon) April 5, 2021
Vagyis ha négyen nézik a focimeccset, filmet, koncertet, akkor négy jegyet számol fel, ha pedig egyedül van valaki a szobában, akkor csak egyet.
Maga a technológia nem új, már 2020-ban is cikkeztek róla, most azonban úgy tűnik, hogy megvan az első olyan szolgáltató, aki be is építené ezt az eszközébe.
Hogy ez kinek teszi vonzóvá a vásárlást, az egy jó kérdés, mindenesetre Sean Aitchison bejegyzésére rengeteg komment érkezett, és senki nem érezte át igazán, hogy ez a forradalmi újítás miért is lenne jó számára, sőt egy csomó kérdést vetett fel.
- Ha valaki a műsor közben csak a telefonját nyomogatja a kanapén, míg a másik nézi, akkor is fizetnie kell?
- Mi van, ha valaki a film felénél érkezik meg / el kell mennie, akkor is számol fel pénzt?
- A nagyobb kutyákért is kell fizetni?
- Ki lehet cselezni az eszközt, ha a kanapé színeibe öltöznek emberek, pont úgy, mint mikor terepszínű álcával készülnek fel a katonák?
A legtöbben azonban érthető módon a megfigyeléstől félnek, illetve nem értik, miért is szeretné bárki, ha egy cég a nappalijukban számolgathatná az embereket. Korábban egyébként a technológiáról azt mondták, hogy nem monitorozza a nappalit, nem kamerákon keresztül nézik, a technológia csak létszámot ellenőriz. Nincs arcfelismerés, nem gyűjt adatokat, és nem is emberek végzik a számlálást, csak arra kíváncsiak, hogy valóban annyian vannak-e a tévé előtt, ahányan jegyet váltottak.
Akinek viszont tetszik a koncepció, az beszállhat a finanszírozásba.