Hirdetés

A MAHASZ lakótelepi hiphopról és arcba tolt előadókról ír hírlevelében

Az 1992-ben létrehozott Magyar Hanglemezkiadók Szövetségének deklarált célja az alábbi hat pont:

  • – ellássa tagjai jogi, érdekvédelmi képviseletét, hazai és nemzetközi téren egyaránt
  • – közreműködjön a szakmára vonatkozó jogszabályok előkészítésében – figyelemmel kísérje a szakmát érintő állami és közigazgatási intézkedéseket, szükség esetén fellépjen a szakma érdekében
  • – tagjai számára biztosítsa a versenysemlegességet
  • – fellépjen a hanghordozók jogosulatlan előállítóival és terjesztőivel szemben
  • – rendszeres slágerlistákat, statisztikákat közöljön a zenei piac aktuális állapotáról, szükség esetén piackutatást végezzen vagy végeztessen
  • – a hangfelvétel előállítók közös jogkezelő szervezeteként kihirdesse a kollektív jogkezelés körébe utalt jogdíjak tarifáit, begyűjtse a jogdíjakat a felhasználóktól és felossza azokat a hangfelvétel-előállítói jogosultak körében.

A szervezet most kiadott hírlevelében ez áll fejezetcímként:

Calvin Harris és a Punnany Massif is listavezetők; Kis Grofó és Horváth Tamás sehol…

Ez pedig egy bekezdés:

Míg az Artisjus által készített, a MAHASZ adatait is felhasználó összesítéseket, többek között a YouTube toplistákat rendre elsősorban a mulatós és az ún. “lakótelepi hip-hop” dalok uralják, addig a legfrissebb, trendi, “kúl”, nem utolsósorban fizetős (vagy legalábbis a fizetési hajlandóság irányába mutató) szolgáltatások felhasználói körében egészen más népszerűségi mutatókat láthatunk. A hip-hop itt is jelen van, de annak egy urbánusabb változata, továbbá az a fajta minőségi pop-rock zene, amely az elmúlt években egyre inkább bekerül az ún. mainstreambe, lassan kiszorítva onnan a mesterségesen és erőteljesen, tv-s (tehetségkutató) showműsorokon és egyéb felületeken keresztül évek (vagy akár évtizedek) óta a közönség “arcába tolt” előadókat.

Egyrészt, természetesen dicséretes, hogy a MAHASZ kiáll a minőségi zene mellett.

Másrészt, most jól értem? A MAHASZ lenézi a nem fizetős Youtube-ot a fizetős szolgáltatásokkal szemben? A Deezer “kúl”, a Youtube nem? Aki a Deezeren van az menő, aki a Youtube-on az nem?

Harmadrészt, mit fog szólni az a sok mesterségesen és erőteljesen arcunkba tolt tehetségkutatós előadó, amikor a pénzüket kezelő szervezet azon örvendezik, hogy a minőségi pop-rock lassan kiszorítják őket a listákról? 

Vagy én látok ebbe túl sokat, és teljes mértékben teljesül a MAHASZ deklarált céljai között lévő versenysemlegesség? A MAHASZ egyként szereti Kis Grofót és a Punnany Massifot és csak tényt közölt? 

Biztos nem olyan a MAHASZ, hogy a tagdíjbefizető előadókat (áttételesen azok kiadóit) szarozza degradálja le egy hírlevélben nyilvánosan. Tuti biztos, hogy alapvetően jó lehet egy olyan szervezet tagjának lenni és rábízni a jogdíjak felosztását, amelyik a semlegesség elvén szétválasztja a minőségi és nem minőségi előadókat. Tuti nincs itt semmi gond, és csak én keresem már megint mindenben a negatívat.

(A fenti képen Kis Grofó látható.)

Hirdetés

Kommentek

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
1,010FeliratkozóFeliratkozás

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

LÁNGOLÓ PREMIEREK

Hirdetés

DALMEGOSZTÁS

Audiópartnerünk

Friss Lángoló