Kedden tele lett a teljes zenei sajtó azzal a hírrel, hogy a H&M olyan felvarrós kabátot dobott piacra, amin underground metálzenekarok logói vannak, sőt, ezek közül néhány még neonáci is. Az egészet a Strong Scene Productions nevű cég kezdte terjeszteni. Ők jelentették be büszkén a H&M-mel való együttműködést, illetve, hogy végre ezek a rég elfeledett, de borzasztó nagy hatású zenekarok is megkapják a figyelmet. Aztán a Metal Injection utánajárt a dolognak, és kiderült, hogy az együttesek nem is léteznek, és nagyjából csak egy hónapja kaptak Facebook-profilt. Aztán a Strong Scene Productions hirtelen elhatárolta magát a sztoritól, hogy ők csak egy frissen induló kiadó, és tehetségeket keresnek, közük sincs a H&M-hez. A nagy náciellenes felháborodás és kavar után végül kiderült, hogy az egészet a Finntroll gitárosa, Henri Sorvali és néhány haverja (jobban mondva skandináv zenei és médiaszakemberek) találták ki. Hogy miért? Hát hogy mindenkit jól megszívassanak, meg hogy kioktassák a H&M-et.
Szóval igazából az történt, hogy Sorvaliék látták a H&M tavaszi kollekcióját, például ezt a kabátot:
Minden egyes logóhoz kreáltak egy-egy zenekart, minimális háttérinfóval. Ehhez még egy trailert is összeraktak zenével (lentebb a teljes válogatás):
Aztán az egészet bedobták a köztudatba, fel is kapták gyorsan a hírt, ők meg örülhettek a nagy reklámnak. Más kérdés, hogy ha nem lettek volna neonáci zenekarok a felhozatalban, valószínűleg senki nem foglalkozott volna a dologgal. Arra kíváncsi lennék, hogy Sorvaliék sejtették-e, hogy ilyen jól sikerül majd a poénjuk vagy tényleg csak hülyültek egyet, a többi meg ment a maga útján. Állítólag egy komplett, zenei és marketing szakembereket felvonultató team foglalkozott a kampánnyal, de ez akár utólag belemagyarázás is lehet.
A készítők amúgy most komoly metálosként elkezdtek moralizálni, hogy nem lehet csak úgy egy szubkultúra dolgait felhasználni, hogy nem ismerik azt eléggé. Szerintük a metál több annál, minthogy néhány menő logót a divatos ruhára pakoljanak. Esztétikailag és ideológiailag is többet tud nyújtani, mint amit mondjuk egy H&M nagyságú cég meg tud mutatni. A metálszínteret egy olyan farkashoz hasonlították, amit nem lehet megláncolni, és megtanítani rendes kutyaként viselkedni. Azt mondják, hogy ez egy jó lecke volt a H&M-nek és a hasonló cégeknek, hogy ne felelőtlenkedjenek itt a metálosokkal. Szerintük nagyon fontos a marketingben, hogy a kereskedők legyenek tisztában a saját terméküket, a H&M pedig nem volt.
Itt a teljes mixtape a kitalált zenekarokkal:
Vajon valójában mik ezek? Tényleg tök ismeretlen zenekarok? Vagy külön megírták a szívatáshoz? Ki játszotta fel? Megannyi kérdés!