Hirdetés

A zenekar, amit kicsinálnak a spamszűrők

A stockholmi Blecktornskällaren kocsmában nagyjából egy fél évtizeddel ezelőtt egy zenekar azon tanakodott, hogy milyen ütős nevet választhatnának. Azt tudták, hogy mindenképpen szeretnék, hogy benne legyen a névben az, hogy Boys. Azt is tudták, hogy valami nagyon extrém névvel szerettek volna előállni, és az egyik haverjuk éppen arról mesélt, hogy Viagrát vesz majd be, úgy kellene hívniuk magukat, hogy ők a Viagra Boys. A név kellően idiótának tűnt ahhoz, hogy azonnal bele is egyezzenek. Úgy gondolták, erre felkapják majd az emberek a fejüket, semmi sértő nincs benne, és könnyen megjegyezhető is. Arra nem gondoltak, hogy a problémákat az algoritmusok szintjén kell majd megvívniuk.

Két lemezt adtak ki, és az valóban igaz, hogy sokan a név miatt gondolták úgy, hogy kellőképpen furcsának tűnik, hogy belehallgassanak. Most jön a legújabb lemezük, és koncertezni is jönnek hozzánk.

Srácok, mennyiért adjátok?

A problémák már a legelején elkezdődtek, Sebastian Murphy, a zenekar énekese a Wirednek arról mesélt, hogy nem sokkal az után, hogy megcsinálták a Facebook oldalukat, elég sok üzenetet kaptak arra vonatkozóan, hogy mennyibe kerül, és mennyit lehet vásárolni. Hamar egyértelművé vált, hogy ezek az emberek nem a lemezre vagy a koncertre kíváncsiak, hanem ezt hitték, hogy illegális gyógyszernepperek. Aztán jöttek azok a beszélgetések a zeneipari szereplőkkel, amiben a zenekar azt bizonygatta, hogy ők bizony írtak e-mailt, a másik oldal pedig azt, hogy semmilyen levelet nem kaptak.

Ma már minden promó anyagukat úgy írnak, hogy „V**gra Boys”, és a levélben azonnal el is magyarázzák, hogy onnan az i és az a betűk hiányoznak, hogy ne akadjon fenn a spamszűrőkön. 

Mostanra a zenekar menedzsere és a sajtósuk is tudja, hogy sosem szabad leírni a zenekar nevét e-mailekben, és ugyanolyan rendszerességgel kell ellenőrizni a spam-mappájukat mint a beérkező levelek mappát, mert a máshonnan érkező megkeresések, koncertajánlatok is az algoritmusok áldozatai lesznek.

Hülye nevet választottál, viseld a következményeit

A zenekar azt mondja, hogy az algoritmusok mellett nagyon sok küzdelme van még a különböző megkeresésekkel, amelyek ha el is jutnak addig, hogy itt egy zenekarról van szó, azt hiszik, hogy az egész valami paródiazenekar, vagy éppen erotikus produkcióval fűszerezett koncertről lesz szó. Arról nem is beszélve, hogy sem a zenekart, sem a sikerükön dolgozó munkatársakat nem veszik komolyan, mikor kiderül, hogy a munkájuk az, hogy egy Viagra Boys nevű zenekar ügyes-bajos dolgait intézzék.

Egyébként a zenekar ezzel nem igazán foglalkozik, mindannyiuknak van civil foglalkozása, ezért mikor megkérdezik, miből keresnek pénzt, akkor nyugodtan mondhatják, hogy tetoválásból, asztaloskodásból, portásságból és szakácskodásból, és nem kell bevallani, hogy a viagrázásból. 

Iszonyú energiát fektettek a keresőmotor optimalizálásba, hogy a Google rájuk találjon, és azt látják, hogy a koncerteken nagyon sok olyan fiatal van, aki látta, hogy jó hülye nevük van, ezért úgy döntött, hogy megnézi már mi az, de aztán mégis marad, mert megtetszik neki a zene.

És, hogy mi lett a viagrázó haverral, aki a nevet javasolta? Már nem használja, mert amfetamint használt, a kettő együtt pedig nem működik.

Egyébként a Szigeten is fellépnek augusztusban.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

38,934KedvelőTetszik
3,064KövetőKövetés
3,660FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Audiópartnerünk