50 millió előfizetővel újabb mérföldkőhöz érkezett a Youtube Music. Bár a szám még mindig jóval elmarad például a Spotify előfizetőinek számától, az utóbbi időszak hatalmas növekedése mégiscsak azt jelzi, hogy a Youtube Music 2018-as, visszafogott indulása után az emberek felfedezik maguknak a szolgáltatást.
Tavaly októberben osztották meg utoljára az előfizetők számát, akkor 30 millióval számoltak, vagyis az, hogy most elérték az 50 milliót, kifejezetten nagy ugrásnak számít.
A Youtube onnan indult, hogy a több milliárd felhasználójukat kellett meggyőzni arról, hogy a tartalmakért jó lenne fizetni is, aztán már büszkén állították magukról, hogy nemcsak ismertté, de gazdaggá is tudnak tenni embereket. Egyébként az, hogy a szolgáltatásnak ekkora sikere lett, Kanye Westnek is köszönhető, ugyanis mikor felkérték a hatalmas lemezkiadói múlttal rendelkező Lyor Cohent, hogy segítsen sikeressé tenni a szolgáltatást, ő Westhez fordult tanácsokért, és exkluzív tartalmakért a Youtube Music bevezetésekor.
Ami a milleniáloknak a Spotify volt, az a Z-generációnak a Youtube Music
– foglalta össze a Financial Timesnak Mark Mulligan szakértő, hogy miért is ugrott meg hirtelen ennyire az előfizetői szám. A felhasználók összetételében pedig valóban azt látni, hogy globálisan egy fiatalabb közönséget tudhat az előfizetői között, ráadásul a Wall Street előrejelzéseit is sikerült túlszárnyalniuk, ami szerint 2022-re mindössze 25 millió előfizetőt tudnak majd összegyűjteni.