A világeseményeket azok is nézik, akiket egyébként nem érdekel a sport

Erre a kérdésre kereste a választ a Telenor most, amikor nagyon sokan nézik esténként az Európa-bajnokság focimeccseit és drukkolnak a magyar válogatottnak, illetve hamarosan itt az olimpia is.

Hirdetés

A kutatásból az derült ki, hogy alapvetően az ilyen világesemények olyanokat is a közvetítések elé vonzanak, akik egyébként nem érdeklődnek különösebben a sport iránt. A kitöltők közel fele jelezte, hogy nem néz rendszeresen sportot, ám 73 százalékuk rendszeresen követi a világeseményeket, 44 százalékuk pedig a kontinentális eseményeket. Dr. Guld Ádám médiakutató szerint ennek az az oka, hogy ilyenkor egy globális, országhatárokon átnyúló rajongói közösség képes összekovácsolódni. Az is kiderült, hogy ezeket a sporteseményeket javarészt férfiak követik, és még mindig a tévé erre a legnépszerűbb formátum, de sokan vannak jelen ilyenkor online is, és követik figyelemmel az online sajtót vagy blogokat, illetve a közösségi médiát.

Ha már közösségi média, akkor megkérdezték azt is, hogy ki miért követi a sportolók profilját. A kutatásban résztvevők több mint fele azt válaszolta, hogy leginkább azért, mert érdekli a sportág, de sokan figyelik a példamutató magatartása, személyisége vagy tevékenysége miatt is a sportolókat. A kitöltő férfiak jelentős részét statisztikák, eredmények érdeklik, a nőket azonban a sportolók magánélete is legalább ennyire foglalkoztatja. A kitöltők többsége passzívan szemléli ezeket a dolgokat a közösségi médiában, csak 10 százalék kommentál, és csupán 5 százalék osztja meg a tartalmakat. Ez azonban Guld szerint megfelel a közösségi médiára jellemző általános trendnek.

Ez megfelel a közösségi médiára jellemző „1-9-90” szabályhoz, miszerint a felhasználók 1%-a állít elő eredeti tartalmat, 9%-a ezt erősíti fel, szerkeszti vagy kiegészíti, míg 90% csak passzív követője az eseményeknek

– mondta Guld.

A Telenor a kutatás mellé egy rekordkísérlettel is készült, és elkészítették Magyarország, de nagyon úgy néz ki, hogy a világ leghosszabb szurkolói sálját. Az egészen pontosan 1787 méter hosszú sálra bárki küldhetett szurkolói üzenetet, ami aztán rákerült a 350 kg fonalból készült sálra. A hitelesítés után ezt felvagdossák, és minden beküldő megkapja a saját buzdításával ellátott sálat.

Az ország leghosszabb szurkolói sálja kiterítve. Fotó: Telenor

Kommentek

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
803FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés