A tiszta lap súlya címmel megjelent A Király Halott első nagylemeze. A zenekar alternatív, populáris irányvonalát még jobban erősítve, olyan eddig nem hallott stílusjegyek és irányzatok is helyet kaptak az albumon, mint a funk vagy a rap. A dalok keverését és masterelését az AWS zenekarból ismert Brucker Bence készítette, az ének rögzítésében pedig a Down For Whatever énekese, Diószegi Kiki segédkezett.
Az albumot március 1-én a budapesti Akvárium Klub színpadán fogják bemutatni, ami minden szempontból mérföldkő lesz a zenekar életében. A szokásosnál jóval hosszabb műsorral készülnek, amit extra fénytechnikával és egyedi vizuállal tesznek még emlékezetesebbé, valamint vendégfellépőkkel, ugyanis a koncerten a Fatal Error-ból ismert Jakó és a The Pontiac is társul hozzájuk.
A több vidéki várost is érintő turnéjuk megkezdése előtt pedig dalról dalra is meséltek a lemezen szereplő dalok keletkezéséről.
Próbálok nem gondolni rád
Az album instrumentális intro-ja. Címét a második dal egyik sora és a dal úgymond tárgya, a bennünk növekvő feszültség adja.
Tűnj el
A dal egy kapcsolatot mutat be valakivel vagy valamivel. Ennek a kapcsolatnak az elején mind a két fél számára “kifizetődő” az együtt töltött idő, egészen addig a pontig, amikor is a szöveg alanya elkezdi úgy érezni, hogy sokkal többet ad bele a kapcsolatba, mint amennyit kivesz. A kapcsolat mérgezővé válik, elpazarolt időnek tűnik és már csak azt kívánja, bár meg se történt volna az egész és tűnjön el az életéből az a bizonyos valaki vagy valami.
Mogorva
Arra az érzésre utal, amikor kicsit besokallunk az emberektől, a körülöttünk lévő nyüzsgéstől és egy picit sem vagyunk szociális kedvünkben. Habár lelkünk legmélyén tudjuk, hogy a problémát most mi jelentjük, az érzés olyannyira úrrá lett rajtunk, hogy már tenni sem akarunk ellene és inkább elkerüljük az embereket. A dal stílusilag óriási elrugaszkodást mutat az előző anyagokhoz képest, hiszen funky hangszerelést és fúvósokat is tartalmaz.
Termék vagyok
Fiatal felnőttként sokszor nehéz úgy érezni, hogy a személyünk, a karakterünk és úgy ámblokk a tényleges értékünk miatt foglalkoztatnak minket. Habár a munkaerő piacnak nem is feltétlen dolga ez, valahol mindannyian arra vágyunk, hogy ne a megtermelt anyagiak, hanem a tudásunk és személyünk alapján legyünk értékelve. A dal erről az érzésről és a realitással való találkozásról szól.
Szinapszis
Mindenkinek más okoz az életben örömöt és más dolgok által tudja igazán megélni a jelent, viszont maga az érzés ugyanaz. Ezt az érzést, az extázis állapotot próbálja bemutatni a Szinapszis. Fun Fact: Az alapvető terv az volt, az ecstasy használatáról és arról az érzéséről fogok szöveget írni, viszont tapasztalat és forráshiány következtében kicsit változtattam az ötleten.
A rés
Ennek a szövegét kicsit személyesnek érzem, viszont biztos, hogy nagyon sokan tudnak vele rezonálni. Szerintem nincs olyan ember, vagy legalábbis nagyon kevés az, aki legalább egyszer ne élt volna át szorongást. Hogy ez kinek mitől indul be vagy triggerelődik, az egyénenként változik. Nekem személy szerint a halál gondolatától és attól, hogy nem fogjuk tudni időben kiölni a civilizációnkból az olyan rossz tulajdonságokat, mint a környezetszennyezés és a kapzsiság. Ugyanakkor kell, hogy legyen egy dolog az életünkben, amivel az ilyen gondolatoktól és érzésektől el tudunk menekülni, mert ezekben élni sem egészséges. Ezt a dolgot hivatott szimbolizálni a rés, amin átjutva fellélegezhetünk.
S.O.S
Nem véletlen, hogy ez a dal A rés után következik. Ha az előzőekben a jövőtől való félelemről beszéltünk, ez a dal a jövő utáni pillanatot mutatja be, amikor már értelmetlen aggódni vagy szorongani, mert nem tudunk mit tenni, menthetetlenségig kizsákmányoltuk a földünket és környezetünket.
Csoda
Az az igazság, hogy bőven megkérdőjelezem isten létezését és/vagy jelenlétét, viszont ami a vallásnál is nagyobb kérdőjeleket szül bennem, az az a jelenség, amikor valaki a megoldást istentől várja mindenre, legyen az egészségügyi, gazdasági, párkapcsolati, vagy bármilyen téma. Akár létezik isten, akár nem, szerintem biztos, hogy nem a kívánságainkat hivatott teljesíteni, úgyhogy mindent tegyünk meg annak érdekében, hogy a saját sorsunk és a jövőnk jól nézzen majd ki.
Ásó, kapa, nagy harag
Nehéz elmenni szó nélkül a hatalom nyerészkedése mellett, pláne egy olyan országban, ahol a politika már több száz érzelmi tengely mentén szabdalta fel a társadalmunkat. Fontos lenne szerintem megértenünk, hogy “odafentről” soha ne várjunk segítséget, mert a hatalom felől minden fog érkezni csak segítség nem. Összefogás és egymás megértése helyett viszont jelenleg csak egymásra mutogatva asszisztálunk az ő játékukhoz és sosem mászunk ki ebből a fiktív gödörből.
Maradj!
Az sem véletlen, hogy ez a dal lett az utolsó darab. Véleményem szerint jól szimbolizálja az első dal mondandójának ciklikusságát, hogy mennyire nehéz egy toxikus kapcsolatból kivergődni és mennyire egyszerű “se veled, se nélküled-et” játszani. Ez volt egyébként a legelső dal, ami az albumról megjelent és hál istennek, akkori mércével mérve nagyon nagy sikert aratott.
A Király Halott zenekar turnéjának állomásait itt lehet nyomon követni, a lemez pedig meghallgatható itt is: