A fiatalok alkoholfogyasztásának terén Magyarország elég rosszul áll. Egy kutatás szerint a 14 és 18 év közötti középiskolás korú fiatalok 80 százaléka 15 évesen vagy annál korábban ivott először, minden harmadik pedig rendszeresen fogyaszt alkoholt.
Valószínűleg sokan emlékeznek, hogy az iskolában milyen oktatófilmekkel és mennyire életszerűtlen, néhány esetben egészen áldozathibáztató történetekkel próbálták elmagyarázni, miért nem kellene alkoholt fogyasztani. Most azonban a fiatalkori alkoholfogyasztás visszaszorítására indított online kampányt a Diageo és a Momentán Társulat, ami a fiatalok nyelvén, a valós élethelyzetüket bemutatva a felelős alkoholfogyasztás mellett az alkoholproblémák felismeréséhez és kezeléséhez is használható megoldásokat ajánl. Az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság tapasztalatai szerint gyakran az észérvekkel szemben sokkal hatékonyabban közvetíthető az üzenet az érzelmekre ható kampányokkal, az alkoholt fogyasztva pedig nemcsak vezetni, de biciklizni vagy rollerezni is súlyos felelőtlenség.
A Smashed nevű program egyébként 2019-ben indult, egy színdarabból és egy, a közönség élményeit feldolgozó műhelybeszélgetésből állt az általános és középiskolás diákok számára. Idén egy interaktív, online élőszereplős edukációs platformon folytatódik Kálloy Molnár Péter és három fiatal színész: Kretz Boldizsár (Patrik), Tar Dániel (Norbi), Kovács Dóra (Reni) közreműködésével.