Hirdetés

A TikTok zenei vezetője szerint nekik köszönhető, hogy a fiatalok megismerik a poptörténelmet

2020 egyik legnagyobb virális szenzációja volt az a videó, amin egy férfi gördeszkázás és áfonyalé szürcsölgetése közben Fleetwood Mac-dalt hallgatott. A zenekar hirtelen visszakerült a slágerlistákra, egy rakás playslistbe, és olyan fiatalok kezdtek el érdeklődni a Fleetwood Mac dalai iránt, akik még meg sem születtek, mikor a szám és a zenekar már túljutott a népszerűsége csúcsán. Elindult valami, ami miatt most minden nagyobb kiadó azon dolgozik, hogyan tudja ezt megismételni a saját katalógusa régi nagy előadóival. Erről beszélgetett az SXSW-n a TikTok zenei részlegének vezetője és Mick Fleetwood. 

Hirdetés

Tiktokos hülyeség miatt került vissza a Fleetwood Mac a slágerlistákra

A semmiből egy teljesen új módon jelent meg a zenénk. Teljesen spontán, nagyon vidám, a pillanatot élvező videópillanat 2020-ban, ami tökéletesen passzol egy dalhoz, amit egy olyan zenekarral írtam, ami több mint 50 éves

– mondta Mick Fleetwood, aki azóta megismerkedett Nathannel is, aki feltöltötte a zenét, és el sem hiszi, hogy hány emberhez jutott el újra ez a dal. 

A TikTok zenért felelős vezetője mesélte el azt a történetet, hogy egyszer Stevie Nicks arról beszélt egy életműdíj átvételekor, hogy az a legnagyobb vágya, hogy a zenéjük tovább éljen, hogy a rajongóik gyereke, és az ő gyerekük, több generáció is ismerje a dalaikat. 

Mikor láttam a videó sikerét, arra gondoltam, hogy igen, ezt sikerült elérnünk, olyan gyerekek hallgatnak Fleetwood Macet, akik meg sem születtek még, mikor ez a lemez kijött

– mondta Ole Obermann. 

Kiderült, hogy Fleetwood azóta lelkes TikTok használó, ki is emelte Lanie Gardnert, aki újraénekelte a dalt. 

Nemcsak az derült ki számomra, hogy mennyire tehetséges, hanem hogy ez az egész meddig jutott, hogy az egyik dologból hogy következett a másik, hogy egy szimpla videó után milyen párbeszéd indult például arról, hogyan lehet elérni egy fiatalabb közönséget

– Fleetwood elmondta, hogy bár már nem 17 éves hanem 70, szerinte nyitottnak kell maradni mindenre. Elárulta, hogy ő azóta is tiktokozik, és kifejezetten tetszik neki, hogy a zene olyan embereket kapcsol össze, akik egyébként sosem kapcsolódtak volna. 

Olyan marketingplatform lehet a TikTok, amilyennel még nem találkozott a zeneipar 

– mondja Obermann, aki a TikTok előtt a Warner lemezkiadónál dolgozott, ahol elmondása szerint a legnagyobb baj az volt 2018 környékén, hogy nem tudták, hogyan segíthetne a technológia azon, hogy a zenész és a rajongó között valamilyen izgalmas kapcsolat alakuljon ki. Közben pedig azt is látni lehet, hogy egyre nagyobb a közönség, és alkotókból is egyre több van.

Mick Fleetwood. Fotó: Raph_PH / Flickr

A kiadókkal le nem szerződött művészek egyre nagyobb szerephez jutnak a TikTokon, és nagyon izgalmas azt látni, ahogyan egy videókészítő rátalál egy zenére, ami tökéletesen passzol a videójához, és a kettő együtt virális lesz, és rengeteg emberhez eljut.

A Fleetwood Mac példája mutatja, hogy nemcsak új slágereket termelhet ki a TikTok, hanem olyan emberekhez juttathat el régi slágereket, akik eddig nem is tudtak a zenekarról, és például Fleetwood inspirációiról, ami a zenész szerint egyfajta zenei edukációs szerepet jelent a fiatalok számára, legalábbis arról beszélt, hogy a TikTok amellett, hogy segít megismerni régi és új zenekarokat, abban is segít, hogy egy olyan közegben próbálja ki magát, ahol a zene szeretete közös. 

Már nem vagyok gyerek, de még mindig az ösztöneimre hallgatok, és arra, hogy mikor érzem jól magam. Ez egy színpad, ami mindenki előtt nyitva áll. Annak idején egy utazó színház városról városra járt, hogy művészetet vigyen minél több ember elé, most ugyanennek lehetsz a részese sokkal gyorsabban és egyszerűbben, ha van tehetséged, és ha hiszel magadban

– összegezte Mick Fleetwood, mire figyeljenek azok a zenészek, akik a TikTokon próbálnák ki magukat, Obermann pedig arról beszélt, hogy a fiatalok ki vannak éhezve a jó zenére, és tudják értékelni a régi nagy zenészeket, ahogyan ez látszott John Lennon szülinapján, de megismerték és megszerették Prince, a Boney M, Queen, Elton John dalait vagy éppen a Run DMC-t. Olyan előadók, akik nyomot hagytak a zenetörténelemben, és most a 18-20-30 éves fiatalok is rátalálnak a zenéjükre.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

KOMMENT

35,784KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
740FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Hirdetés
Audiópartnerünk