Kevesen tudják, és több hasonló céggel ellentétben a Taco Bell sem veri olyan nagy dobra, hogy már 15 éve egyfajta tehetségkutató jelleggel támogatja turnézó zenekarok étkezését. Az egész leginkább úgy tűnt fel, hogy tettek egy ígéretet, miszerint a vírushelyzet miatt ugyan leállt a szektor, de 2022-ben nagy erőkkel újrakezdik a Feed The Beat kezdeményezést, ráadásul szeretnének még több zenekart támogatni.
500 dolláros étkezési támogatás
Az amerikai program lényege, hogy a turnézó zenekarok jelentkezhetnek a Taco Bellnél, ők pedig adnak 500 dollárnyi utalványt kis címletekben, hogy a következő turnén legalább ennyivel segítség a zenekart.
Se szerződés, se kötelező posztok, se a Taco Bell éltetése nem feladat.
Ellenben a vállalatnál minden egyes jelentkezőt meghallgatnak, és előfordult már, hogy annyira megtetszett nekik a zenekar dala, hogy felvették velük a kapcsolatot, hogy nem csak hogy az étkezésüket támogatnák, de egyébként fizetnének is, hogy a dalt a reklámjukban használhassák.
A program 2006-ban indult, azóta egy csomó éppen induló, vagy a kezdeti sikereit elkönyvelő zenekar kapott támogatást, és mind azt mondja, hogy pont abban az időszakban, amikor a tagok minden pénzüket arra fordították, hogy a lehető legtöbb helyen fellépjenek akkor is, ha az egész turné a végén ráfizetés lesz. Ilyen helyzetben pedig az ingyen kaja kifejezetten luxus.
Sokáig nyitva, és jók a vegetáriánus és vegán opciók
A turnézó zenekarok szeretik a Taco Bellt. Nem azért, mert a gourmet étkezés Mekkája, hanem olyan apróságok miatt, mint hogy sokáig nyitva van, és gondolnak a vegetáriánusokra és a vegánokra is. Az egészet Will Bortz indította, aki akkor még a cég marketingrészlegén dolgozott, és úgy gondolta, hogy ez majd menő lesz a Myspace-en, amire a fiatalabb olvasóink talán már nem is emlékeznek: egy közösségi oldal volt abban az időben, és elsőként biztosított egy meglehetősen közvetlen kommunikációt zenekarok és rajongók között. Bortz a lebonyolítást egy PR-ral és tehetséggondozással foglalkozó külsős cégnek, a The Syndicate-nek adta át.
Az első évben 15 zenekar kapta az 500 dolláros támogatás, és az egész program kezdetén olyan nevek szerepeltek a kiválasztottak között, mint Andrew W.K. vagy a Gym Class Heroes. A Girl Talk pedig arra használta az utalványt, hogy mikor a szülővárosukban léptek fel, több száz burritóval vendégelték meg azokat, akik elmentek a koncertjükre. A pandémia előtt a program már 200 zenekart támogatott évente, és összesen nagyjából 850 ezer dollárt osztottak szét zenekarok között ajándékkártya formájában – olyan neveknek, mint Tyga vagy a Deafheaven. A Taco Bell PR-vezetője szerint elég ritkán látni olyan programot, ami már 15 éve megy, és nem igazán változott ennyi idő alatt sem.
A Syndicate, vagyis a lebonyolító cég azt mondta, hogy évente olyan 600-1000 zenekar szokott jelentkezni, és mindet meghallgatják. A többség ki is emeli, hogy miért lenne nagyon jó, ha kapnának egy kis támogatást, és szinte mindenki a már előbb felhozott érveket sorolja.
Nyilván voltak, akik bírálták is a kezdeményezést, mint 2016-ban a Hard Girls nevű punkbanda, akik nyilvánosan utasították vissza a támogatást, mert nem fogadnak el semmit olyan cégtől, ami Trump kampányát támogatja. Egyébként nem a Taco Bell márkát magénak tudó Yum! Brands támogatta a volt elnök kampányát, hanem a franchise jelleggel működő, éttermeket összefogó szervezet. De voltak, akiknek nem tetszett a kiválasztási folyamat, vagy hogy kik kaptak ajándékutalványt, és persze sokan szóvá tették, hogy gyorséttermek menüin élni nem egészséges dolog, ami persze tény, de aki ismeri a turnék világát, az tudja, hogy az egész nem éppen egy wellness-táborhoz hasonlítható kaland. Mindenesetre most újraindul az egész program, és a Taco Bell elmondta, hogy a pandémiahelyzet miatt és annak apropóján, hogy hatvanéves a cég, szeretnének még több zenekarnak segíteni, hogy együtt ünnepeljenek. Az egyetlen baj, hogy sajnos itthon ez nem elérhető.