Először lépett fel Magyarországon Halsey, és a Sziget fesztivál második napjának headlinereként valószínűleg a Nagyszínpad zenei szempontból legkeményebb koncertjét adta. A szerdai nap a kellemes, álmodozós-romantikus popról szólt, egy olyan előadótól, aki gyakorlatilag mindent elért, amit el lehetett érni a zenei világban. Kylie Minogue elegáns volt, kecses, kedves és bájos, Halsey csütörtökön azonban azt mutatta meg, hogyan lehet ezt a nagyszínpados szóló előadóságot máshogy csinálni.
Ki ez a nő?
Tudjuk le a tiszteletköröket azoknak, akik csak azért jöttek, hogy elmondhassák, hogy sosem hallottak még róla, ugyanis ez nem feltétlenül Halsey hibája. A 29 éves énekesnő bezsebelt már Billboard díjat, az American Music Awardsról sem távozott üres kézzel, és Grammy-re is jelölték. 2020-ban a Time magazin a 100 legbefolyásosabb ember közé választotta. 2016-ban a Chainsmokers és Halsey közös dala, a Closer 16-szoros platina státuszt ért el. 2021-ben jelent meg legutóbb lemeze, If I Can’t Have Love, I Want Power címmel. És most jön az a rész, ami miatt valóban ideje meghallgatni, ha valakinek kimaradt:
A lemez túlnyomó többségében a Nine Inch Nails zenekar tagjai, Trent Reznor és Atticus Ross segített neki.
A Sziget legkeményebb nagyszínpados fellépője
Mikor a bevezetőben ezt írtuk, egyáltalán nem túloztunk, ugyanis aki azon húzza a száját, hogy nincs már semmi keménység a Szigeten, annak a tegnapi nap lett volna a tökéletes, hogy meggyőződjön, ennek az ellenkezőjéről. Öttől a Nova Twins, este pedig Halsey képviselte a kifejezetten kemény dalokat. Az estének volt egy pontja, ami már kifejezetten olyan volt, mintha Nine Inch Nails szólt volna a Nagyszínpadon, mindez olyan erőt és energiát adott az egész bulinak, ami később is kitartott. Annak ellenére, hogy a közönség sem szerdán Kylie Minogue-on, sem a csütörtöki előadók akármelyikén nem volt kifejezetten hangosan lelkes.
Eltűnő élőzene, eltűnő lelkesedés
A koncert kifejezetten nehezen indult be, Halsey megjelent olyan szettben, mintha most jött volna az egykori TLC lánybanda gardróbvásárából, ahol külön programként a sminkjét, haját és a szemöldökét is megcsinálták volna, és eleinte próbált hadakozni, hogy valamilyen érzelmet halljon a közönségtől, szórványos sikerrel. A színpadkép meglehetősen egyszerű volt, hátul egy pódiumon egy gitáros lány és egy dobos fiú, elől pedig a főhős, aki néha fogott egy basszusgitárt is. Nyilván jött még ehhez gépi kiegészítés, ami kár volt, mert egy teljes zenekarral sokkal energikusabb lett volna az egész, és igazából a közönségen is az látszott, hogy sokkal aktívabbak lettek akkor, mikor Halsey is basszusgitárt fogott a kezébe, és az egésznek zenekari hangulata lett.
Van ez az aktuális trend, hogy teljesen oké a playback vagy a félplayback, és elfogadottá vált nagy nemzetközi előadóknál is, hogy a teljes zenei alap, és akár az ének is felvételről megy, élőben pedig csak kiegészíti ezt a főhős. Erre persze baromi nehéz megőrülni, merthát mégiscsak az van, hogy ez nem igazán koncert, csak egy hangos listening party, és hát minek tapsolna egy hangfelvételnek, amit akár ő is meghallgathat otthon. Tegnap ez akkor látszódott igazán, amikor Halsey a közelgő új lemezéről bemutatott két új dalt. A Lucky című, egy Britney Spears klasszikusra épülő dalt most játszotta el élőben először, egy másiknak pedig világpremiert tartott, ahol nagyjából 30-40 másodpercet bejátszott felvételről. Az élőben eljátszottra nagyobb ováció érkezett, a másiknál senki sem értette igazán, hogy most mi történt.
Egyszerűen egy hangfelvételt lejátszani több tízezer embernek sosem lesz annyira energiával teli, mint élőben, hús-vér emberekkel, hangszerekkel előadni egy dalt.
A kellemetlen példakép
Ezt nem én mondom, ő mondta magáról egy korábbi interjúban azt, hogy úgy érzi, hogy egyszerre példakép, és egyszerre egy kellemetlen nő. És teljesen igaza van, megközelítés kérdése, hogy ki mit lát bele. Én személy szerint a példakép felé hajlok, azok, akik kifejezetten félnek az erős, tudatos, független nőktől, és úgy gondolják, hogy a nőiesség egyet jelent az engedelmességgel és az alárendeltséggel, azoknak kellemetlen nő. Halsey a koncert alatt olyan tanácsokat osztogatott, amiket egyébként nem csak a nők, a férfiak is tudatosíthatnak magukban. Lehetne erre legyinteni, hogy ugyanmár, ezek teljesen üres lózungok, meg önsegítő könyvbe való semmitmondó igazságok, de a nagy igazság az, hogy néha jó ha erre emlékezteti mindenki saját magát és másokat is, mert ha a közönségből csak pár embernek segít ezzel átértékelni és jobbá tenni az életét, már többet tett, mint sokan mások.
Elmondta, hogy nem szabad a saját boldogságunkat másoktól függővé tenni.
You belong to yourself
– azaz önmagadhoz tartozol – hangzott el a színpadon, ahol szóbakerült az is, hogy egyedülálló anyukaként sem kell kétségbe esni, mert lehetsz boldog, és elmondta, hogy tök jó azoknak, akik hosszú ideje kiegyensúlyozott párkapcsolatban élnek, de akik nem, azokkal sincs semmi gond, egyedül is lehet valaki erős. Ő pedig pont ezt mutatta be a színpadon, amit tulajdonképpen egyedül dominált, és végig egy erős, céltudatos, vagány nő képét mutatta, akinek nem kell megmondani, hogy mit hogy csináljon, meg tudja hozni az életével kapcsolatos döntéseket, tud annyira sikeres lenni, mint egy férfi előadó, sőt tud sokkal keményebb lenni mint egy férfi. És beszélt arról is, hogy szarik arra, hogy ki milyen zenét vár tőle, ő szereti a popdalokat és a rockdalokat, miért kellene választania.
Ő az, aki minden gond nélkül beszél például az endometriózisáról is, ami rengeteg nőt érint, rendkívül fájdalmas, és a mindennapi életminőséget nagyban befolyásolja, és amit még mindig nagyon hosszú idő diagnosztizálni, egészen egyszerűen azért, mert sok esetben a nők azt hallják, hogy a fájdalmuk csak hiszti. Nyíltan beszél arról, hogy bár ránézésre egészséges, mégis súlyos betegségekkel küzd, ezzel hangsúlyozva annak a fontosságát, hogy a testkultusz helyett az egészségkultusznak kellene központi szerepet kapnia az emberek életében, hiszen ott az ő kisportolt, ránézésre tökéletes teste, közben mégsem egészséges, és elege van, hogy az elviselhetetlen fájdalmát kell rejtegetnie. Halsey-nél a bőrre, ízületekre és erekre kiható Ehlers–Danlos-szindrómát, autoimmun Sjögren-szindrómát, fokozott hisztamin termeléssel járó masztocita-aktivációs szindrómát és a gyakran félrediagnosztitált, akár eszméletvesztéssel járó POTS-t (posturális ortosztatikus tachycardia szindrómát) diagnosztizáltak. 2024. június 5-én pedig elmondta, hogy lupusszal és T-sejtes rendellenességgel diagnosztizálták. Január óta nem koncertezett, most tért vissza, a színpadon pedig senki sem egy beteg embert, hanem egy erős, és küzdeni akaró nőt látott, aki egyébként a következő lemezét pont az egészségével kapcsolatos hercehurcának szenteli.
A Sziget Nagyszínpadának legkeményebb előadója sokkal de sokkal többet érdemelt volna a közönségtől, de mivel a saját sikerét nem másokban méri, így valószínűleg pontosan tudja, hogy ez az este mekkora győzelmet jelentett számára.