A világ egyik legikonikusabb futballstadionját, a Camp Nou-t, a következő szezontól Spotify Camp Nou névre keresztelik az FC Barcelona spanyol futballklubbal kötött szponzori megállapodás részeként. Négy szezonon keresztül a férfi és a női csapat mezén is megjelenik a streaming szolgáltató neve.
A megállapodást még a futballklub küldöttgyűlésének is jóvá kell hagynia, de mivel a Barcelona nem áll túl fényesen anyagilag, így nem valószínű, hogy nagy lenne a tiltakozás a hírek szerint 310 millió dolláros megállapodással szemben.
Összehozni a zene és a foci világát
Az együttműködés célja a Spotify szerint hogy “globális színteret biztosítson a játékosok és a művészek számára”. Ez olyan újító megoldásokat jelent a tervek szerint, mint például a dinamikus digitális kijelzők használata releváns művészek bemutatására és földrajzi targetálásra a Barcelona globális tévéközönsége előtt. Vagyis míg Európában a nézők egy bizonyos előadóról szóló üzenetet láthatnak, az indiai nézők más, helyileg releváns üzenetet kaphatnak.
Közben meg a koncerthelyszínek csődbe jutnak
A zeneszakma részéről nem olyan felhőtlen az öröm, a Music Venue Trust például már emlékeztette is a Spotify-t, hogy a zenészeknek az lenne az igazán nagy segítség, ha fel tudnának lépni valahol. Ebből az összegből pedig több száz, a pandémia miatti korlátozások során nehéz helyzetbe került koncerthelyszínt lehetne megmenteni.
Abból az összegből, amennyit a Spotify IDEIGLENESEN az FC Barcelonára költ, 700 angol koncerthelyszínnek tudott volna ÁLLANDÓ jövőt biztosítani.
– ez pedig éves szinten azt jelentette volna, hogy mintegy 40 millió font került volna a feltörekvő zenészekhez. Szerintük ez jóval észszerűbb befektetés is lenne, hiszen visszahozná az árát, ha a zenei infrastruktúrába fektet, a fiatal feltörekvő zenekaroknak segíthetett volna, ami egyébként a cégük érdeke is lenne.
Such an investment could have unleashed £40 million per annum into grassroots artist talent development, from which Spotify, @UMG @sonymusic @warnerrecords and others are the ultimate financial beneficiaries.
— Music Venue Trust (@musicvenuetrust) March 16, 2022