Hirdetés

A sport jobb helyzetből indult a világjárvány alatt, mint a zene

A szórakoztatóipar átalakulásáról szóló minisorozatunk második részében arról lesz szó, hogy bár a sportszektort is nagyon rosszul érintette a világjárvány, a legnépszerűbb ligák mégis nagyobb előnyből indultak, mint a zene. Egészen egyszerűen amiatt, mert azon senki nem akad fenn, ha csak tévében tudja megnézni a kedvenc csapata mérkőzését. Ez viszont nem jelenti azt, hogy ne kellett volna nekik is extra erőfeszítéseket tenni a járvány alatt.

A cikksorozatunk  első részben a zeneiparról volt szó, most kitérünk a sportra, aztán végig vesszük, hogy milyen pozitív hatásai lehetnek egy világjárványnak, végül megnézzük, mit hozhat a jövő.

A közönség interakciója volt a legfájóbb hiány azon a beszélgetésen is, ahol arról volt szó, hogy a sportban hogyan próbálták megoldani a zártkapus meccsek online változatát. Ezt mind WNBA (Észak-amerikai női profi kosárlabda-bajnokság), az NHL (Amerikai profi jéghoki liga) és a WWE (a legnagyobb pankráció-promotercég) vezetői is a lehető legnagyobb egyetértésben jelentették ki. A sport talán annyiban volt szerencsésebb a zenénél, hogy egyrészt a közvetítések egyébként is működtek már, hiszen bár mindenki elismeri, hogy a meccsen teljesen más a hangulat, mégis a legtöbben a tévé előtt is élveznek egy focimeccset, ahova egyébként nem tudtak eljutni.

Míg a sportközvetítések teljesen természetesek a sportszerető emberek körében, a virtuális koncerteket sokan azok közül is elutasítják, akik egyébként szeretnek koncertre járni, és tisztában vannak vele, hogy jelenleg nincs más mód, hogy a kedvencük koncertjén részt vegyenek, és támogassák.

Üres stadion. Fotó: Tim Trad / Unsplash

Mégis meg kellett újulnia a sport világának is, de kicsit már előrébb jártak. A WNBA például már korábban elkezdte fejleszteni a második kijelző használatát, hiszen az emberek egyébként is úgy néznek meccset, hogy közben a telefonjukat nyomogatják. Így pedig azonnal statisztikákat láthatnak, információkat a játékosokról, vagy éppen gyorselemzéseket.

Buborék ligák

Mindhárom szervezet eldöntötte, hogy bár a legfontosabb a versenyzők és a munkatársak védelme, kellő odafigyeléssel, egy buborékot létrehozva és szigorú szabályokat betartva nekivágnak a zártkapus eseményeknek, és a teljesen virtuális meccseknek.

Fel sem merült senkiben, hogy változtassunk a játékok szabályain, hogy az jobban mutasson a képernyőn, és ezt értékelték a szurkolók

– mondta Gary Bettman, a hokiliga biztosa, aki arról is beszélt, hogy bár rengeteg pénzt vesztettek, ez az időszak alkalmas volt arra, hogy a jövőn dolgozzanak.

Virtuális közönség, öltözői jelenetek, új perspektívák, és oktatás

Az egyik céljuk az volt, hogy minél több embert megszeresse a jégkorongot, és az online tér erre tökéletes volt. Elkezdtek a kifejezetten kezdő érdeklődőkre összpontosítani, és megszerettették velük a játékot. elmagyarázták a szabályokat, lelassítottak meccseket, megtanították őket, hogy mire figyeljenek, és új közönséget építettek. A régieknek pedig olyan extrákkal szolgáltak, mint az all access belépők, hogy olyan helyekre is bejussanak, ami egyébként lehetetlen lenne, például benézhessenek az öltözőbe, vagy végig kövessek a játékost, ahogyan az öltözőből a pálya szélére ér.

Az új lehetőségekről beszélt Stephanie McMahon, a WWE márkamenedzsere is. Ők évente több mint háromszáz televíziós és élő eseményt szerveznek, és náluk nincs olyan, hogy szezon, a pankrátorok egész évben szórakoztatnak. Eleinte még az is nagy kérdés volt számukra, hogy keverjenek-e közönségzajt a teljesen üres teremben felvett mérkőzések alá, és a pankrátorok is szenvedtek attól, hogy semmi azonnali visszajelzés nincs, de aztán ők is azt a megoldást választották, mint az iHeart Media, és lett virtuális közönségük.

Miközben olyan dolgokkal kísérletezgettek, mint például a drónos felvételek, ami közönséggel a csarnokban nem lett volna biztonságos, így viszont teljesen új perspektívát láthattak a nézők, sőt lehetőség volt arra is, hogy akár a pankrátorok okoseszközeinek adatát nézzék, hogy mennyi kalóriát égettek el, milyen éppen a pulzusuk. A cél az volt, hogy a mérkőzéseken túl újat is mutassanak, így indult el a pankrátor karakterek, és a mögöttük álló személyek élettörténetéről szóló dokusorozat. Régi felvételek kerültek elő, a közösségi oldalakon jelentek meg a pankrátorok, miközben próbáltak lavírozni a túl sok, és az éppen elég mennyiségű tartalom között. A női kosárlabdában pedig elérkezett a kiterjesztett és a virtuális valóság ideje, és a klasszikus sportközvetítések mellett a sportolók a társadalmi kérdésekben is megnyilvánultak személyes történetekkel, amit szintén nagyon pozitívan fogadott a közönség.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

38,934KedvelőTetszik
3,064KövetőKövetés
3,660FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Audiópartnerünk