Greg Peters, a Netflix műveleti igazgatója arról beszélt, hogy teljesen átalakultak a fogyasztói szokások és preferenciák, emiatt szerinte a jövőben több film kerül majd egyszerre a mozikba és a streamingszolgáltatók kínálatába.
Mit szeretnének a fogyasztók?
A mozik hagyományosan kaptak egy exkluzív vetítési időszakot, vagyis egy ideig az új filmek csak a mozikban voltak elérhetőek, de a világjárvány a filmstúdiókat a streamingszolgáltatók felé sodorta, elég csak belegondolni a Warner kezdeményezésébe, akik idén minden filmet a megjelenéskor elérhetővé tesznek az HBO Max-on is, igaz, később arról is beszéltek, hogy még mindig nyitott kérdés, hogy ez 2022-ben is így marad-e.
Peters szerint a fogyasztók a mozival egy időben szeretnék elérni a filmeket a szolgáltatóknál is, és szerinte a fogyasztói döntést tiszteletben kell tartani.
Hosszú ideje támogatjuk azt, hogy egy időben jelenjenek meg a filmek, és hogy rövidüljenek a mozik exkluzív vetítési időszakai. Tehát azt mondanám, hogy lelkesek vagyunk, ha elmozdulást tapasztalhatunk ennek lehetővé tételében
– mondta Peters a Morgan Stanley konferenciáján. A brit mozik szövetsége már jelezte, hogy nem értenek egyet ezzel, szerintük nincs erre vonatkozóan adat, arról viszont egészen biztosan van, hogy az emberek szerint a filmek megtekintésére a legjobb hely a mozi, és hogy a közönség alig várja, hogy mozivásznon nézzen filmeket.
Közben a Netflix bejelentette, hogy támogatja a női alkotókat
Bela Bajaria, a Netflix egyik női alkotója jelentette be, hogy a filmes streamingszolgáltató alapítványa 5 millió dollárral támogatja a feltörekvő női tehetségek munkáját és képzését.
A Netflix Alapítvány a Kreatív Egyenlőségért öt éven át, évente 20 millió dollárt szán a filmes alkotók, tehetségek felkutatására és támogatására világszerte. A pénzből olyan külső szervezeteket támogatnak, amelyek nagy tapasztalattal rendelkeznek az alulreprezentált közösségek sikerének megteremtésében a tévé- és filmiparban, emellett saját, egyedi programokkal is segíti majd a tehetséges alkotók szakmai képzését és elhelyezkedését. A hangsúly azon van, hogy a korábbi programok világszinten segítsék a hátrányos helyzetben élőket.
Első körben ebből a pénzből 5 millió dollár jut a feltörekvő női tehetségek támogatására, többek között olyan workshopokra, ahol női írók és producerek oktatását segítik, és lehetőséget biztosítanak arra, hogy a gyártási folyamatokban vegyenek részt.
A szolgáltató egyébként nőnapra egy olyan válogatással készült a netflix.com/nemzetközinonap oldalon, amelyben a filmipar női alkotóit és tehetségeit ismerik el. Közleményükben egyébként a magyar nőket is méltatták, kiemelve Wéber Katát, aki színésznőként vált híressé, forgatókönyvíróként pedig a Fehér Isten, a Jupiter holdja és legutóbb a Pieces of a Woman révén alkotott maradandót. Polgár Judit sakkmester pedig a a világ egyik legsikeresebb női sakkozójaként A vezércsel főszereplőjét, Anya Taylor-Joy-t is lenyűgözte, de kiemelték azt is, hogy egyre több saját gyártású produkcióban tűnnek fel magyar színésznők, és a magyar szinkronszínészek munkáját is elismerték.