Hirdetés
Hirdetés

A mediterrán elektronikától a gót garázsfolkig – Live Nation-koncertek november közepéig

Kevesebb mint másfél hónap van hátra a naptári őszből, de november utolsó napjáig még rengeteg izgalmas klubrendezvény várja a közönséget a Live Nation kínálatában. Bár a legismertebb nevek a szezon utolsó heteiben érkeznek Magyarországra, addig is bőven lehet miből válogatni, a filmzenékben is érdekelt elektronikus zenei producertől az experimentális indie-rockon át az új lemezzel visszatérő hardcore-punkokig, vagy a jelenkor egyik legünnepeltebb, egyéni zenei világú basszusgitárosáig. A folytatásban ajánló a következő hetekre, benne a már megszokott játékkal páros belépőért egy tetszőlegesen kiválasztott koncertre.

Hirdetés

Kid Francescoli – Akvárium – október 25, szerda

Kid Francescoli, azaz Mathieu Hocine a napokban adta ki új, Sunset Blue című lemezét, amellyel a mediterrán térségbe repíti a hallgatókat. A francia zeneszerzőt legtöbben Moon című slágeréről ismerik, amelyet már 200 milliónál is többen streameltek, de TikTok-on olyan előadók is használták a dalt – több millió felhasználó mellett -, mint Lizzo és Jennifer Lopez, emellett feltűnt az Emily in Paris című sorozatban, valamint a Chanel, Yves Saint Laurent és Xbox reklámokban is. Kid Francescoli legutóbbi sikere az AZURO című francia film filmzenéje, megírása generációja legjobb francia dalszerzői közé emelte egyedi, jellegzetes hangzásával.

A szeptember 22-én megjelent új album producere French79 volt, a keverésért Stan Neff (Polo & Pan, Kungs, Christine and the Queens), a masterért pedig Alex Gopher (Daft Punk, The Blaze, Bon Entendeur) felelt. A Sunset Blue fordulópontot jelent az organikus és az elektronikus között, egyszerre mediterrán utazás és kaliforniai álom, híd Ennio Morriconne és a modern elektronikus zene között. Az anyag kristálytiszta, erős, személyes, ugyanakkor univerzális. Ihletője a mediterrán térség volt, amelyhez a zeneszerzőt rengeteg személyes szál köti: ő maga algériai származású, gyerekkorát Korzikán töltötte, jelenleg Marseille-ben él, utazásai és fellépései során pedig olyan helyeket fedezett fel és inspirálták, mint Marokkó, Görögország, Törökország és Egyiptom. Az új album egy izgalmas utazás, egy tengerparti megálló a napnyugta előtt, amikor minden és mindenki a megfelelő helyen és időben van. Ebben az utazásban vehetnek részt a hallgatók az Akváriumban, október 25-én.

dEUS – A38 – október 28, szombat

Négy év és egy újabb tagcsere után ismét az A38 Hajó színpadán koncertezik az experimentális-, indie-rockot a jazzel ötvöző, ötletekből soha ki nem fogyó, aktuális trendeknek soha le nem fekvő és épp ezáltal mindig aktuális és friss dEUS. A belga ötös fennállásának 33. évében is éppoly aktuális, mint amilyenek a kilencvenes évek eleji berobbanásuk idején. Legújabb, immár nyolcadik nagylemezük a februárban megjelent How To Replace It, melyen az eredeti felállást már csak Tom Barman (vokál, gitár) és Klaas Janzoons (billentyűk, hegedű) képviselik, azonban sem ez, sem az idő nem akadályozta meg őket abban, hogy ismét maradandót alkossanak. Bár az új albumról sem hiányoznak merész ötletek, a zenekar mégis képes ezeket olyan környezetbe helyezni, hogy ne legyenek idegenek a hallgató számára. Érezni az örömzenélést, és azt a könnyedséget, amikor egy zenekar nem érzi úgy, bármit is bizonyítania kellene.

A dEUS-nak soha nem volt igazán filozófiája, ennek ellenére bizonyos vezérelvek a kezdetek óta érvényesülnek náluk. Tom Barman szerint nem akarják ismételni magukat, de megvan a saját stílusuk, szeretnek új dolgokat kipróbálni, és csak arra reagálnak, ami épp frissnek tűnik. Az öt év alatt elkészült lemez – melynek megjelenését eredetileg még 2020-ra tervezték, de a pandémia közbeszólt, ezért hosszabb ideig dolgoztak rajta, hogy minden részlet a helyére kerüljön – kitűnő illusztrációja ennek a hozzáállásnak: friss, de jellegzetes, ötletes ugyanakkor összetéveszthetetlenül jellemző rájuk.

MonoNeon – Akvárium – október 29, vasárnap

A MonoNeon művésznév Dwayne Thomas Jr.-t, amerikai basszusgitárost, kísérleti zenészt, énekes-dalszerzőt rejti. A tehetséges zenész az utolsók egyike volt, akik együtt zenélhettek Prince-szel, Nas 2020-as King’s Disease című lemezén való közreműködésért Grammy-díjat kivételes tehetségét a Red Hot Chili Peppers bőgőse, Flea is elismerte.

MonoNeon Memphis-ben született 1990-ben és ott is nőtt fel zenész családban. Apja is basszusgitáros, így a kis Thomas négyévesen elkezdett játszani a hangszeren, 11-12 éves korában pedig már színpadra is állt a Bar-Kays nevű funk csapatban. A még mindig csak 33 éves zenész azóta olyan művészekkel dolgozott együtt, mint Mavis Staples, George Clinton, Pete Rock, Ne-Yo, Mac Miller, Georgia Anna Muldrow, vagy Ghost-Note, és olyan neves fesztiválokon koncertezett, mint például a Newport Jazz Fesztivál, a Montreali Jazz Fesztivál, a Summer Camp Music Fesztivál vagy a Melbourne International Jazz Fesztivál. Élő előadásait gyakran illetik a túlvilági jelzővel, és mivel az elmúlt 13 évben 26 albumot és kislemezt adott ki, bőven lesz miből válogatnia budapesti koncertjén is. A basszusgitárhoz vonzódóknak, és a kísérletezős, de nem öncélú zenék kedvelőinek fokozottan ajánlott a megjelenés.

ROME – Dürer Kert – november 1, szerda

Tavalyi koncertje után új lemezével tér vissza Budapestre Jerom Reuter, luxembourgi énekes-dalszerző, és beskatulyázhatatlan, sanzon-noirt, post-Industrialt, avant-popot, neo-folkot ötvöző zenekara, a ROME. Jerom művészetében gyakran foglalkozik a történelemmel, most pedig rendhagyó módon az ukrán háborút dolgozza fel a zenekar legújabb, Gates of Europe című lemezén. Míg a ROME eddigi munkásságában az aktuális közéleti és világpolitikai utalások mindig is inkább burkoltak voltak, az új album egészen más hangot üt meg, hiszen az ukrajnai háború közvetlen benyomásai alatt íródott. Reuter mindössze néhány nappal az orosz invázió előtt, 2022 februárjában játszott szólóban Kijevben és Odesszában és már ugyanabban az évben, júliusban visszatért Ukrajnába, hogy adományokat gyűjtsön fellépéseivel, ezzel ő volt az első külföldi művész, aki a háború kezdete óta teljes koncertet adott ukrán földön. A háború második évében pedig, idén februárban a ROME teljes zenekari felállásban tért vissza, hogy az invázió első évfordulóján két, mára legendássá vált koncertet adjon Kijevben és Lvivben.

A Gates of Europe lenyűgöző és aprólékosan kidolgozott gyöngyszemek sorozata, amely végigvezeti a hallgatót a háború első évének eseményein. Elkötelezett európaiként Reuter az Ukrajna melletti kiállást természetes, demokratikus kötelességének tekinti, ugyanakkor támogatásának jellege egészen példaértékű és kompromisszummentes. Amellett, hogy rendszeresen koncertezik Ukrajnában, a Gates of Europe turnén – ahogy a korábbi európai turnéin is – adományokat gyűjt az ukrajnai menekültszállások számára. Ráadásul ezen a turnén nem csak az új album repertoárját mutatják be, hanem számos ROME-klasszikus is elhangzik majd, valamint a rajongók egy nem mindennapi meglepetésre is készülhetnek. Legújabb daluk, a Yellow and Blue azonban garantáltan a setlist része lesz. Ha valaki kíváncsi egy olyan formációra, akik nagy gesztusok nélkül, mindig a lényegre koncentrálva ragadják meg zenéjükben a világ kimondhatatlan dolgait, és mutatják be azt élő előadásaikban, annak ott a helye a koncerten.

Dog Eat Dog – Analog Music Hall – november 3, péntek

Hosszú hallgatás után ismét visszatér Budapestre a New Jersey-i hardcore-punk Dog Eat Dog, ezúttal pedig – egy hosszú turné és egy végül ki nem adott lemez után – új albumot is hoznak magukkal, amire 17 éve, a 2006-os Walk With Me óta nem volt példa. A Free Radicals című új anyaggal a zenekar emlékezteti rajongóit arra, miért is tartják őket sokan a crossover műfaj egyik úttörőjének.

Az est nem lehet teljes előzenekarok nélkül: az államok keleti partjairól érkezik a Kings Never Die, akik igazi post-hardcore-punk-metál bulival készülnek. Az ötösfogat csak pár éve alakult, de a tagokat már ismerhetjük korábbról, hiszen Dan Nastasi énekes-gitáros korábban szintén a Dog Eat Dog legénységét erősítette, Danny Schuler a Biohazard dobosaként ismert, Evan Ivkovich pedig a Wisdom in Chains basszusgitárosaként kezdte. Igazi örömzenélés várható tőlük, érdemes időben érkezni a koncertre.
Az est harmadik fellépője a southamptoni Grove Street lesz, akik fiatalos lendülettel hozzák a kötelezőt, amitől a thrash és a heavy hangzás hamar visszarepíthet minket a ’80-as, ’90-es évek világába, a crossoverek talán legjobb éveibe.

Blackwater Holylight & Iron Jinn – Instant – november 10, péntek

A Blackwater Holylight, ahogyan a zenekar neve is mutatja, a kontrasztokról szól: hangok folyékony konvergenciája, amely egyszerre nehéz, pszichedelikus, dallamos, félelmetes és gyönyörű. Legújabb, 2021-es albumuk, a Silent/Motion kapcsán az énekes-basszusgitáros Allison Faris elmondta, az album készítése során rengeteg gyászt tapasztaltak mind a világban, mind pedig az emberek körében. A zenekar tagjai több teret adtak egymásnak, hogy önmaguk lehessenek, kísérletezzenek egymás ötleteivel, és hogy gyengédebbek lehessenek egymással, mint valaha, ami őszinte kompozíciókban nyilvánul meg. Talán ezért is lehet, hogy ihletforrásai ellenére ez az eddigi legbefogadhatóbb és legdallamosabb anyaguk. Ahogy megfogalmazták az első lemezükkel (Blackwater Holylight – 2018) beültek az autóba, és kihajoltak az ablakon. A másodiknál (Veils of Winter – 2019) beindították a motort, ezzel a harmadik lemezzel pedig elindultak az úticél felé, mely kissé titokzatos, és képes napról-napra változni, de a lényeg, hogy úton vannak.

A lányok előzenekara az Iron Jinn lesz, melynek tagjai már ismerősek lehetnek más formációkból. Az Amszterdamban alakult pszichedelikus rockot játszó zenekar tagjai Oeds Beydals (The Devils Blood/Molassess/Death Alley), Wout Kemkens (Shaking Godspeed/De Niemanders), Bob Hogenelst (Birth of Joy/Molasses) és Gerben Bielderman (Pauw). Debütáló lemezük idén áprilisban jelent meg.

Bőven lesz tehát mit hallgatni és nézni a következő hetekben is. És ez még bőven nem a vége, hiszen az ősz hátralévő részében olyan koncertek várják még a közönséget, mint a Seafret, a Halocene, Ben Caplan, a Helmet, a The Sherlocks, és a korai idők újrarögzített dalaival turnézó Max és Iggor Cavalera.

Addig is, ahogy már megszokhattátok, most is gazdára vár egy páros belépő, értelemszerűen azokra a koncertekre, amelyek még nem teltházasak. A feladat nem is lehetne egyszerűbb: írd meg nekünk a beágyazott kérdőívben, melyiken vennél részt legszívesebben a Live Nation őszi klubkoncertjei közül!

Nem kötelező, de megköszönjük, ha ajánlod a részvételt másoknak, esetleg megosztod ezt a cikket, vagy az adott koncert Facebook-eseményét az idővonaladon! A jelentkezési határidő: 2023. október 24, kedd éjfél. Ugyanezen a napon sorsolunk, a nyertest e-mailben értesítjük. A játék során beérkezett adatokat a sorsolás után töröljük az adatbázisunkból.

Jegyek és további információk a Live Nation weboldalán és közösségi felületein!

Fotó: Kinga Hendzel

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

39,097KedvelőTetszik
3,067KövetőKövetés
4,950FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

LÁNGOLÓ PROGRAMOK

LÁNGOLÓ PREMIEREK

DALMEGOSZTÁS

Lemezkritikák

Beszámolók