Belátjuk, hogy meglehetősen kusza ez a sztori, ezért kezdjük azzal, hogy bemutatjuk a szereplőket.
Az egész központi figurája Amouranth, vagy polgári nevén Kaitlyn Siragusa, aki 27 évesen annyit keres havonta abból, hogy egy kádban ül bikiniben és ezt élőben közvetíti, mint más egy év alatt sem.
A másik főszereplő a Twitch, egy kifejezetten élő streamekre szakosodott közösségi oldal. Alapvetően gamer tartalmakkal indultak, aztán idővel jelent meg zene is az oldalon, vagy csak beszélgetések, és vannak persze furcsa bugyrai is ennek az oldalnak, de valahogy egyre nagyobb port vernek a jacuzzis lányok.
Rossz az, aki rosszra gondol, de mindenki arra gondol
A Twitch az az oldal, ahova 13 éves kortól lehet regisztrálni, az oldalon szigorúan tilosak az erotikus tartalmak, a felhasználási szabályzat szerint ide tartoznak a szexuálisan szuggesztív megnyilvánulások. Tilos mondjuk az erotikus tánc, bizonyos testrészek megragadása vagy simogatása.
Ha egy fiatal lány a szoba közepén bikiniben ül egy gyerekmedencében, ott tulajdonképpen semmi olyan nem történik, amit mondjuk egy strandon ne láthatna bárki.
Mégis hihetetlenül megosztó az egész jelenség. Nemcsak Amouranth követi ezt a trendet, hanem nagyon sok, gyakran még kiskorú lány is. A közvetítések során azoknak a nézőknek a neve, akik nagyobb összeggel támogatják őket, filccel felkerülhetnek a lányok valamely testrészére, esetleg különböző összegek eléréséhez kötik, hogy elvonuljanak egy 10 perces szünetre, amikor bikinit cserélnek, vagy megesznek egy banánt, elnyalogatnak egy fagyit. Történik valami rossz? Igazából nem, mégis valószínűleg senki nem szeretné, ha a lánya/ csaja ebből élne.
A Twitch eddig nem nagyon tudott mit kezdeni a jelenséggel
A közösségi oldalról már korábban is elterjedt, hogy meglehetősen magas a zaklatások aránya, ami leginkább a gamer nőket érinti. Teljesen mindegy, hogy valaki bikiniben ücsörög vagy nagykabátban, a zaklatás az akkor is zaklatás, amire nem nagyon tudott olyan igazán hatásos választ adni a platform. Miközben elég sokan kezdtek el azon háborogni, hogy amit a medencés lányok csinálnak, az egészen egyszerűen szoftpornó, és nagyon aggasztó, hogy mindezt akár kiskorúak is nézhetik, sőt akár le is utánozhatják őket.
Az egész 2019-ben kezdődött, amikor a Twitch változtatott a felhasználási szabályokon. Egészen addig nem engedte, hogy fürdőruhás videók kerüljenek fel az oldalra. Erre azért került sor, mert mondjuk streamerek nem tudtak bejelentkezni a nyaralásukról, és megmutatni a tengerpartot. A felhasználási szabályzat szerint egyébként így sem lehet csak úgy céltalanul bikiniben lenni, csak ha azt a körülmények megkívánják. Vagyis teljesen érthető, ha valaki strandon fürdőruhában van, de ha otthon ül a gép előtt ugyanebben, az nem felel meg a szabályoknak. Erre lett a kiskapu az, hogy akkor fognak egy gyerekmedencét, hiszen abban nem lehet farmerben ülni, vagy mondjuk a bikinifelsőhöz rövid forrónadrágot és zoknit is vesznek, mert az már így nem fürdőruha. Egyébként vannak még nagyon furcsa ide vonatkozó szabályok, például a lábfej mutogatása az nagyon durva szabályszegésnek minősül, amiért már tiltottak is ki felhasználót.
Gamerek panaszkodtak arra, hogy hiába, hogy azt közvetítik, ahogyan játszanak, a kérdések mégis arra vonatkoznak, hogy milyen színű a bugyijuk, vagy van-e barátjuk.
Vagy azt kritizálják, milyen ruha van rajtuk, és helyette milyenben szeretnék őket látni. Mások pedig pont amiatt lettek zaklatottak, hogy szerintük sok lány nem a játék miatt népszerű, hanem mert kihívó ruhában játszik, és ezt tudatosan teszik. Hiába, hogy a 21. században már elég kellemetlen azon rugózni, hogy mit ildomos felvenni egy nőnek, és mit nem, mégis népszerű téma lett ez a Twitchen, aztán a fürdőző lányok egyre népszerűbbek lettek, és sokan úgy gondolják, hogy a jelenség teljesen eltereli a figyelmet a Twitch lényegéről, és értéktelen tartalommal tömi tele a közösségi oldalt. Ráadásul egyre több női streamelő is aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy úgy tűnik, a sikerhez vezető út az oldalon az, hogy kin van kevesebb ruha. A Twitch eddig azt mondta, hogy vizsgálja a dolgot, de akinek nem tetszik, az megteheti azt is, hogy nem nézi.
Szerintem is valóban csökkentheti hosszú távon a Twitch reklámbevételeit, de ha engedik, akkor engedik
– mondta Amouranth még áprilisban válaszul azokra a hangokra, hogy más streamerek is kevesebbet keresnek majd, ha az ilyen videók miatt elpártolnak a hirdetők.
A hirdetőknek nem tetszik
Amouranth most azt állítja, hogy a Twitch minden előzetes értesítés nélkül demonetizálta a csatornáját, ami jelen esetben nem azt jelenti, hogy kijelentette, hogy a medencében ücsörgő nőt megszállta az ördög, hanem hogy nem jelenít meg reklámokat a videói körül.
Eddig a 27 éves nő egy hónapban 30 ezer dollárt, vagyis nagyjából 8,5 millió forintot keresett.
Most ennek csak a töredékét kapta, ami valószínűleg így sem rossz pénz, de ugye a reklámokra nem, csak a közvetlen felajánlásokra támaszkodhat. A Twitch azzal magyarázta a döntést, hogy az ilyen csatornák egészen egyszerűen nem hirdetőbarátok, és nem szeretnék a partnereik, hogy ezeken a helyeken jelenjenek meg reklámok.
Egyébként csak azoknál a felhasználóknál jelennek meg reklámok, akik a Twitch partnerprogramban részt vesznek, amiből bármikor ki is kerülhetnek, illetve a Twitch bármikor le is tilthat csatornákat, ha úgy látják, hogy azok nem felelnek meg az irányelveiknek.
Aztán péntek este közleményben magyarázták el, hogy mi is a helyzet a medencés lányokkal, ami szerintük egy rendkívül összetett kérdés, de persze értik azokat is, akiknek nem tetszik, ezért arra jutottak, hogy kapnak egy külön kategóriát, és megpróbálkoznak azzal, hogy egyértelműbbé teszik a szexualitásra vonatkozó szabályokat, miközben továbbra is tiltják az oldalon a pornográf jellegű tartalmakat, a szexuális szolgáltatásokat és a nyíltan szexuális tartalmakat. Amik viszont nem egyértelműen szexuális tartalmak, azokkal azonban nem feltétlenül szeretnének foglalkozni. Amouranth és más, hasonló tartalmakban utazó felhasználó csatornájának a reklámmentessé tétele szerintük valóban túlzás volt, de így, hogy ez egy külön műfaj lesz, egyszerűbben tudják majd a hirdetők eldönteni, hogy szeretnék-e ilyen tartalom mellett látni a hirdetésüket.
We have an update on all things Hot Tubs, ad pauses, and content preferences. Read the blog to learn more: https://t.co/C5h7MMdAae
— Twitch (@Twitch) May 21, 2021