Hirdetés

A Facebook beszállt a napszemüvegek piacára

Ray-Ban Stories a neve annak a napszemüveg-kollekciónak, ami egyben a Facebook első okosnapszemüvege is. A két cég együttműködésének az eredményei az elsőre normálisnak tűnő, de két kamerával ellátott napszemüvegek az ikonikus Ray-Ban dizájnnal.

299 dollár, azaz nagyjából 88 ezer forint körüli áron lehet megvásárolni, és nagyjából 20 különböző modell közül lehet választani online, valamint néhány amerikai, angol, ausztrál, kanadai, olasz és ír üzletben. Az alaptípusok a Wayfarer, Wayfarer Large, Round és a Meteor, illetve ezek különböző színváltozatai.

Teljes nyúlás a Snapchattől

A helyzet az, hogy ezt az ötletet már a Snapchat megcsinálta 2016-ban a Spectacles első változatával, amelyről elsőre még a poén meg a buli szavak jutottak eszébe a legtöbb embernek. A Ray-Ben Stories (ami a Facebook és Instagram sztorikra utal, amit egyébként szintén a Snapchattől lesett el a Facebook) két 5 megapixeles kamerával rendelkezik, hogy ténylegesen saját szemszögből lehessen megörökíteni a történéseket. Fényképek és 30 másodperces videók készítése mellett headsetként is lehet használni, vagyis hívásokat is lehet kezdeményezni és fogadni. A szemüveget a Facebook View applikációval lehet párosítani, hogy a felvételeket azonnal meg tudja osztani a felhasználó a Facebookon. Itt egyébként szerkeszteni is lehet a felvételeken, hogy ne kelljen lemondani a filterekről, és nemcsak a Facebook tulajdonában álló egyéb alkalmazásokon (Instagram, Messenger, WhatsApp), hanem a konkurens alkalmazásokon (TikTok, Twitter, Snapchat stb.) történő megosztást is támogatja.

A Ray-Ban az a márka, amit mindenki szeret

Felmerülhet a kérdés, hogy annak ellenére, hogy hetek óta lehet tudni, hogy érkezik a napszemüveg, és a Facebook is többször megszellőztette a dolgot, miért nem Facebook napszemüveg lett a neve, vagy legalábbis miért nem utal semmi az eszköz nevében a Facebookra. A rossznyelvek szerint azért, mert valószínűleg sok embernek azonnal felállna a hátán a szőr, ha arra gondolna, hogy a Facebook két kamerával jelen van a mindennapi életében, míg a Ray-Ban egy olyan márka, amit a legtöbb ember szeret. A Facebook pedig igyekszik eloszlatni a kételyeket, például közölte, hogy mikor a kamerák használatban vannak, akkor jól láthatóan világít körülöttük egy LED kijelző, hogy mindenki tisztában legyen azzal, hogy éppen rögzít a szemüveg, vagyis kémkedésre és titkos rögzítésre nem alkalmas.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

38,925KedvelőTetszik
3,060KövetőKövetés
3,520FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Audiópartnerünk