Hirdetés

2020 a Crocs papucsok legdicsőbb éve lett a zenészeknek és az egészségügynek köszönhetően

Valószínűleg senki, még maguk a tervezők sem mernék azt mondani, hogy a Crocs klumpák jól néznek ki, ennek ellenére maximum az UGG csizmák váltak még annak ellenére fogalommá, hogy meglehetősen rondák. A Crocs viszont idén olyan jól választotta ki az együttműködéseket, hogy 2020-ban megállíthatatlanok legyenek.

Hirdetés

Bár 2019-ben az eladási számok csökkenő tendenciát mutattak, megérkezett 2020, senki nem ment sehova, csak a Crocs papucsok eladási adatai az egekbe, miután több mint 40 százalékkal többen vásároltak színes, könnyen tisztítható, kényelmes, és nem is túl drága papucsot, hogy abban töltsék otthon a napjaikat.

Erre még rájött, hogy egészen meglepő kollaborációkat hoztak össze, például a KFC-vel, hiszen ki ne szeretne rántott csirkecomb mintájú klumpát magának, főleg ha sült csirkecomb formájú kis díszt is lehet rá tenni, és egyébként is olyan képi világgal reklámozzák, mit ez itt. Olyan sokakat meggyőzött a dolog, hogy szinte azonnal elkapkodták a kollekció minden darabját.

Crocs x KFC
Fotó: Crocs

A legnépszerűbb zenészek Crocsban járnak

Persze az igazi az lenne, ha Csihar Attila tervezne klumpákat, de személy szerint Tom Arayáról el tudom képzelni, hogy egy Crocs papucsban közlekedik otthon. Justin Bieber, és a Spotify éves listája alapján az idei év leghallgatottabb sztárja, Bad Bunny is megmutatta, hogy szerintük hogy néz ki egy jó kis klumpa, és Ariane Grande is megosztotta a rajongóival, hogy szereti a papucsát.

Post Malone pedig most adta ki az ötödik közös kollaborációját a céggel

a mostaninak sokkal vaskosabb a talpa, mint a megszokott, és rózsaszín és fekete színekben volt elérhető, mielőtt az összes elfogyott, valamint Post Malone díszeket lehetett ráaggatni.

A Crocs vezetője szerint, Andrew Rees azt mondja, hogy egyrészt jót tett nekik, hogy egy kicsit megújították a márkát, másrészt ők is nehezen élték meg a világjárványt, de a szerencséjük az, hogy a papucsaikat gyakorlatilag fröccsöntik, nem kell hozzá túl sok alapanyag, és összerakni sem valami nagy kihívás, így nem futottak bele olyan problémákba mint mások, akiknél valamilyen alkatrész vagy apró összetevő beszállítójának a leállása is komoly kiesést eredményezett.

Papuccsal jótékonykodni

Post Malone a volt iskolája minden tanulójának és munkatársának adott egy papucsot, a Grapevine középiskola igazgatója és a diákok pedig boldogan tették közszemlére, hogy kaptak a papucsból, amit addigra már nem is nagyon lehetett megvásárolni, annyira gyorsan lecsaptak rá az emberek. Pedig Post Malone pedig további 5000 párat osztott szét rajongói között, mert azt mondja, hogy ő ezzel szeretne köszönetet mondani.

A másik fontos stratégiai lépésük pedig az volt, hogy a frontvonalban dolgozó egészségügyi szakembereket támogatták papuccsal, hiszen kényelmes, könnyen tisztán tartható, és könnyű cserélni, ha valami baja lesz.

45 napos akcióban összesen 860 ezer pár Crocs papucsot adományozták egészségügyi dolgozóknak köszönetképpen a munkájukért.

A kampány lebonyolításának a technológiai hátterét a Microsoft biztosította számukra, mivel nem csak az volt nagy kihívás, hogy a regisztrációt, a kapcsolattartást vagy eleve a napi félmillió embert érdeklő oldalt üzemeltetni tudják, de azt is folyamatosan ellenőrizni kellett, hogyan állnak a készletekkel. A Crocs vezetője elmondta, hogy nyilvánvalóvá vált számukra is, hogy van egy olyan fogyasztói csoport, ami  a terméküket előszeretettel vásárolja, és most ennek a csoportnak, azaz az egészségügyi dolgozóknak szüksége van rájuk. Ez piaci áron 40 millió, bekerülési áron pedig 10 millió dollárnyi adományt jelentett a cég részéről.

A Crocs sikerében az elejétől kezdve kételkedett mindenki, aztán mégis bejött, sokak szerint a sztárok pedig imádják, a klumpákat körülvevő utálatot, ezért alig várják, hogy közös kollekciójuk legyen a céggel. 2016-ban már a Balenciagával adtak ki egy közös magastalpú modellt, ami 260 ezer forintba került, az emberek pedig nem nagyon tudták eldönteni, hogy teljesen kiboruljanak, vagy nevessenek egyet.

Crocs
Fotó: Balenciaga

A Crocs nagyon ügyesen lavírozik aközött, hogy ők egy ironikus hóbortot vagy egy valóban kényelmes és praktikus papucsot akarnak eladni, de úgy tűnik, a 2020-as évben végül mégis inkább a kényelem miatt vásárolták az emberek, vagy hogy otthon kényelmesen is ironikusak tudjanak lenni.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

KOMMENT

35,784KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
743FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Hirdetés
Audiópartnerünk